Pierwszy tydzień Page'a i dwie kontrowersyjne decyzje
11 kwietnia 2011, 12:04Larry Page, jeden z założycieli Google'a, zaledwie od tygodnia jest dyrektorem wykonawczym koncernu, a już podjął dwie niezwykle istotne decyzje. Przeprowadził restrukturyzację zarządzania oraz powiązał część premii pracowników z wynikami na rynku serwisów społecznościowych.
Na widok Red Bulla jadą ostrzej
1 lutego 2011, 13:26Logo Red Bulla wpływa na zachowanie ludzi. Biorąc udział w grze komputerowej, osoby prowadzące bolid z charakterystycznym złoto-czerwonym wizerunkiem jechały bardziej agresywnie i podejmowały większe ryzyko. Doskonale wpisuje się to w taktykę marketingową marki, która wydaje się udzielać konsumentom (Journal of Consumer Psychology).
Konsument nie lubi zmian, czyli efekt Starbucksa
11 stycznia 2011, 18:18Silna, „wyrobiona" marka, w skład której wchodzi również logo, to jeden z największych atutów firm. Pomimo to nierzadkie są zmiany logo, nawet najbardziej znanych marek. Ich właściciele uważają, że takie odnowienie wyglądu to korzystna rzecz, ale czy tak jest rzeczywiście?
Kurs na kometę
27 października 2010, 14:52Komety w dawnych czasach budziły grozę ludzi, którzy dopatrywali się w nich zwiastuna wojen i nieszczęść. Dziś bada się komety bez uprzedzeń, nie cofając się nawet przed strzelaniem do nich przez sondy kosmiczne.
Definitywny koniec marki ATI
25 października 2010, 16:50Na rynku zadebiutowała nowa rodzina kart graficznych AMD z serii Radeon HD 68xx. Ich wydajność jest podobna do wydajności popularnych HD 5850, a cena rozpoczyna się od 239 dolarów.
Posłuchać, jak mówił Szekspir
24 października 2010, 15:23Język zmienia się i ewoluuje , zmienia się znaczenie słów i gramatyka, zmienia się też, wymowa i akcent. Ciekawie byłoby usłyszeć, jak mówili ludzie dawniej, na przykład za czasów Szekspira. Dzięki pracy kilkunastu miłośników języka będzie to możliwe.
Wpływ reklam kosmetyków na samoocenę
20 października 2010, 09:17Reklamy produktów upiększających powodują, że samoocena kobiet okresowo spada.
Jak melodia w nazwie marki
19 października 2010, 08:48Nazwy marek, w których wykorzystuje się powtarzalne dźwięki, np. coca-cola, wywołują pozytywne emocje, wpływając na decyzje dotyczące zakupu czy odwiedzania, dajmy na to, restauracji.
Media lubią Apple'a
28 września 2010, 15:51Najnowsze badania Pew Research Center pokazują, że media technologiczne najwięcej uwagi poświęcają firmie Apple. Autorzy studium przeanalizowali 437 informacji związanych z technologiami, które zostały uznane za najważniejsze przez dziennikarzy z 52 różnych mediów, w tym z 11 gazet, trzech telewizji kablowych, trzech serwisów informacyjnych należących do sieci telewizyjnych, 12 witryn WWW i 10 stacji radiowych.
Koniec ATI
30 sierpnia 2010, 11:18Cztery lata po przejęciu producenta kart graficznych, firmy ATI, AMD oświadczyło, że rezygnuje z logo i marki ATI. Przyszłe karty Radeon i FirePro będą sprzedawane pod marką AMD.
